Σημαντικά για τις ενδοσχολικές εξετάσεις 

αΤο  πρόγραμμα των ενδοσχολικών εξετάσεων περιόδου Μαϊου - Ιουνίου 2024

β) Προγραματισμός εξετάσεων, αναβαθμολόγηση, εξετάσεις λόγω απουσίας κλπ: Το έγγραφο εδώ

γ) Η Εξεταστέα Ύλη: το ΦΕΚ εδώ 
δ) Διατύπωση των θεμάτων και τρόπος βαθμολόγησης: το ΦΕΚ εδώ
 
_____________________________________________________________________
article thumbnailΜε μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το ενδοσχολικό πρωτάθλημα σκακιού στο σχολείο μας. Την οργάνωση του πρωταθλήματος είχε η γυμνάστρια του σχολείου μας Ορφανίδου Αντιγόνη και σε αυτό συμμετήχαν 32 μαθητές από όλες τις τάξεις του σχολείου μας. Νικητής αναδείχθηκε ο μαθητής της Α' τάξης Μπαρκιτζής Ιωάννης.    Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλουμε...
article thumbnailΣτο πλαίσιο της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας τη φετινή χρονιά (2023-2024) εκπονήθηκε ένα projectμε στόχο τη δημιουργία μιας αναγνωστικής γωνιάς στον 1ο όροφο του σχολείου, δεδομένου πως η σχολική βιβλιοθήκη βρίσκεται στο υπόγειο του σχολείου και η πρόσβαση σε αυτήν δεν είναι ιδιαίτερα εύκολη και άμεση Με τη συνδρομή: -...

Λειτουργία

Μια χρονιά γεμάτη εμπειρίες και γνώσεις, βραβεία και διακρίσεις για το 2ο ΓΕΛ Ελευθερίου -Κορδελιού

Πλούσιο και δημιουργικό ήταν για το 2ο ΓΕΛ Ελευθερίου - Κορδελιού το Σχολικό Ετος 2013-2014 το οποίο έληξε στις 21 Μαιου.Σύμφωνα με τον Διευθυντή του Σχολείου κ. Αθανάσιο Κανδηλάπτη από το Σεπτέμβρη έως και το Μάιο, με την προθυμία και τον ενθουσιασμό των παιδιών, το μεράκι και την πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών και τη στήριξη της διεύθυνσης υλοποιήθηκαν πλήθος δραστηριότητων και εκδηλώσεων από τις οποίες αποκτήθηκαν πολύτιμες εμπειρίες και γνώσεις, καθώς, επίσης, βραβεία και διακρίσεις που έκαναν περήφανη και την μαθητική αλλά και την εκπαιδευτική κοινότητα.
 
 

Συγκεκριμένα στο 2ο ΓΕΛ Ελευθερίου Κορδελιού πραγματοποιήθηκαν ερευνητικές εργασίες, προγράμματα (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά κ.ά.), εκπαιδευτικές και διδακτικές επισκέψεις,  συνεργασίες με φορείς και ειδικούς επιστήμονες,  καινοτόμες δράσεις και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες  από τις οποίες η μαθητική κοινότητα απέσπασε σημαντικές διακρίσεις και βραβεία.

Α. Ερευνητικές Εργασίες (Project)

Κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους εκπονήθηκαν δεκαεννιά ερευνητικές εργασίες στην Α΄ και Β΄ Λυκείου. Συγκεκριμένα, οι ερευνητικές εργασίες είχαν τους παρακάτω τίτλους:
1.      ‘'Τα λέω με τους φίλους μου'' (τάξη Α΄, υπεύθυνος καθηγητής: Καραβασίλης Γ.).
2.      ‘'Τεχνητή νοημοσύνη - ρομποτική'' (τάξη Α΄, υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαγδαληνού Κ.).
3.      ‘'Αν είσαι έτοιμος, πάτα enter'' (τάξη Α΄,  υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζέκη Αικ.).
4.      ‘'Μετακινούμαι στην πόλη μου'' (τάξη Α΄, υπεύθυνος καθηγητής: Καραβασίλης Γ.).
5.      ‘'Το διαδίκτυο μέσα από τη ματιά του κινηματογράφου ‘' (τάξη Α΄, υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαγδαληνού Κ.).
6.      ‘'Parkour, η τέχνη της φυγής''  (τάξη Α΄, υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζέκη Αικ.).
7.      ‘'Μουσική και Κινηματογράφος''  (τάξη Β΄ , υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζέκη Αικ.).
8.      ‘'Κόμικς και animation στον κινηματογράφο''  (τάξη Β΄,  υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζέκη Αικ.).
9.      ‘'Προγραμματισμός ηλεκτρονικού παιχνιδιού σε περιβάλλον Scratch''  (τάξη Α΄,  υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαγδαληνού Κ.).
10.  ‘'Κώδικες επικοινωνίας - κρυπτογράφησης ‘' (τάξη Α΄, υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαγδαληνού Κ.).
11.  ‘'Η ποιότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε σχέση με την ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής μου'' (τάξη Α΄, υπεύθυνος καθηγητής: Καραβασίλης Γ.).
12.  ‘'Από τον Όρσον Γουέλς στον Μαρκ  Ζούκερμπεργκ'' (τάξη Α΄, υπεύθυνος καθηγητής: Καραβασίλης Γ.).
13.  ‘'Μύθοι της εποχής: Steve Jobs ‘'(τάξη Α΄,  υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζέκη Αικ.).
14.  ‘'Το μέλλον είναι εδώ: απίστευτες τεχνολογίες που σήμερα είναι διαθέσιμες''(τάξη Α΄, υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζέκη Αικ.).
15.  ‘'Αρχιτεκτονική Υπολογιστών: έξυπνες πόλεις ‘'(τάξη Β΄, υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζέκη Αικ.).
16.  ‘'Η έξυπνη τεχνολογία σκοτώνει τη δημιουργικότητα; Η επίδραση της τεχνολογίας στην υγεία και την ψυχική ισορροπία των νέων'' (τάξη Β΄, υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζέκη Αικ.).
17.  ‘'Edoergo sum ‘'(τάξη Β΄, υπεύθυνη καθηγήτρια: Γκαλδάνα Ελ.).
18.  ‘'Επιπτώσεις από τη χρήση της αιθανόλης'' (τάξη Β΄, υπεύθυνος καθηγητής: Κρούλης Β.).
19.  ‘'Ευαισθητοποίηση των εφήβων σχετικά με το περιβάλλον ‘'(τάξη Β΄,  υπεύθυνος καθηγητής: Κρούλης).
Οι οχτώ πρώτες εργασίες εκπονήθηκαν κατά το πρώτο τετράμηνο(πράξη 9η/01-10-2013), οι οχτώ επόμενες κατά το δεύτερο τετράμηνο (πράξη 67η/12-02-2014), ενώ οι τρεις τελευταίες ξεκίνησαν αργά (πράξη 41η/28-11-2013) και, έτσι, πήραν παράταση και για το δεύτερο τετράμηνο (πράξη 67η/12-02-2014).


Β. Προγράμματα (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά κ.ά.)

Υλοποιήθηκαν έξι προγράμματα, ενώ το σχολείο συμμετείχε, επίσης, στο Παρατηρητήριο κατά της Σχολικής Βίας, στο πρόγραμμα ανάδειξης εφήβωνβουλευτών και στη διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου, που ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Αναλυτικότερα, στο σχολείο υλοποιήθηκαν:

1. Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο «Οι μετακινήσεις στην πόλη μου»(υπεύθυνοι καθηγητές: κ. Καραβασίλης, Μίχου, Πεντεδέκα) - (πράξη 31η/21 - 11 - 2013).
2. Πρόγραμμα Πολιτιστικής Εκπαίδευσης με τίτλο «Εργαστήρι εκφραστικής ανάγνωσης και δημιουργικής γραφής» (υπεύθυνες καθηγήτριες: κ. Τανίδου, Σασκαλίδου) - (πράξη 32η/21 - 11 - 2013).
3.Πρόγραμμα e - twinning  με θέμα «Sunspots on a Rotating Sun». Στο πρόγραμμα συμμετείχαν επτά σχολεία από την Ιταλία, Γαλλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Ρουμανία. Το σχολείο μας εκπροσώπησε ομάδα μαθητριών της Γ΄  τάξης, ενώ τα αποτελέσματα της εργασίας βρίσκονται αναρτημένα στο διαδικτυακό περιοδικό magazinefactory (http://magazinefactory.edu.fi/)-(υπεύθυνος καθηγητής: κ. Κυριαζόπουλος)- (πράξη 33η/25-11-2013).
4. Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο «Το τριεθνές του φυσικού περιβάλλοντος: το παράδειγμα των Πρεσπών» (υπεύθυνοι καθηγητές: κ. Κανδηλάπτης , Βαλαχής, Ιωαννίδης,  Παπακώστα) - (πράξη 34η/ 25 - 11 - 2013).
5. Πρόγραμμα Πολιτιστικής Εκπαίδευσης με τίτλο «Αγώνες Επιχειρηματολογίας» (υπεύθυνοι καθηγητές: κ. Κωνσταντινίδου, Αγγελακάκης, Γοριδάρη, Κανιάκα) - (πράξη 35η/25-11-2013).
6. Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο «Η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του παραδοσιακού οικισμού της Άνω Πόλης» (υπεύθυνοι καθηγητές: κ. Ζέκη, Βαλαχής) - (πράξη 39η/26-11-2013).
Ακόμη:
7. Ως εκπρόσωποι για το τοπικό δίκτυο του Παρατηρητηρίου κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού ορίστηκαν οι κ. Γοριδάρη, Παπακώστα και Πεντεδέκα (πράξη 53η/10-01-2014).
8.  Η κ. Παπακώστα ορίστηκε, επίσης, ως σύνδεσμος για το Πρόγραμμα «Βουλή των Εφήβων» (πράξη 66η/10-02-2014).
9.Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών του σχολείου συμμετείχε στηνΑυτοαξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου , εξήγαγε πολύτιμα συμπεράσματα για τη λειτουργία και την εικόνα του σχολείου και επέλεξε την «αναμόρφωση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του σχολείου» ως σχέδιο δράσης για το σχολικό έτος 2014 - 2015 (πράξη 73η/27-02-2014 και πράξη 83η/21 - 05 - 2014).


Γ. Εκπαιδευτικές και διδακτικές επισκέψεις

Πραγματοποιήθηκαν συνολικά εννέα επισκέψεις εκπαιδευτικού ή διδακτικού χαρακτήρα, οι περισσότερες από αυτές στα πλαίσια των Ερευνητικών Εργασιών και των Πολιτιστικών και Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων. Ορισμένες αφορούσαν το σύνολο των μαθητών, ωστόσο, οι περισσότερες ενέπλεκαν μικρότερες ομάδες μαθητών ή τμήματα τάξεων:
1.      Επίσκεψη στα πλαίσια περιπάτου για το μήνα Οκτώβριο στο Λευκό Πύργο, το Αρχαιολογικό Μουσείο και την Έκθεση Θεσσαλονίκης (πράξη 12η/03-10-2013).
2.      Διδακτική επίσκεψη των τμημάτων Α2 και Α3 στα Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στα πλαίσια των ερευνητικών εργασιών «Τεχνητή νοημοσύνη - ρομποτική» και «Το διαδίκτυο μέσα από τη ματιά του κινηματογράφου» (πράξη 24η/31-10-2013).
3.      Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου - Κορδελιού από τα μέλη του Περιβαλλοντικού Προγράμματος «Οι μετακινήσεις στην πόλη μου» (πράξη 49η/18-12-2013).
4.      Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη Ελευθερίου - Κορδελιού από τα μέλη του Πολιτιστικού Προγράμματος «Εργαστήρι εκφραστικής ανάγνωσης και δημιουργικής γραφής» (πράξη 56η/14-01-2014).
5.      Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Εθνικό Πάρκο Κορώνειας Βόλβης από τα μέλη του Περιβαλλοντικού Προγράμματος «Το τριεθνές του φυσικού περιβάλλοντος: το παράδειγμα των Πρεσπών» και τους μαθητές που παρακολουθούσαν ως επιλεγόμενο μάθημα τη «Διαχείριση Φυσικών Πόρων» (πράξη 58η/21-01-2014).
6.      Παρακολούθηση εκδήλωσης με θέμα «Βιότοπος: η φύση στην αυλή μας» στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου - Κορδελιού από τους μαθητές των τμημάτων Α1 και Α4  στα πλαίσια της συνεργασίας με την οργάνωση «Αρκτούρος» για την ανάπλαση του αύλειου χώρου του σχολείου (πράξη 64η/04-02-2014).
7.      Επταήμερη εκδρομή του σχολείου στη Ρώμη στα πλαίσια πρόσκλησης από τον ευρωπαϊκό διαστημικό σταθμό ESRIN (πράξη 65η/25-02-2014).
8.      Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης από  τα μέλη του Πολιτιστικού Προγράμματος «Εργαστήρι εκφραστικής ανάγνωσης και δημιουργικής γραφής» (πράξη 68η/13-02-2014).
9.      Διδακτική επίσκεψη στο Επταπύργιο στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας «Η ποιότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε σχέση με την ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής μου» (πράξη 71η/18-02-2014).

Δ. Συνεργασία με φορείς και ειδικούς επιστήμονες

Στα πλαίσια της προσπάθειας για τη δημιουργία ενός σχολείου ανοιχτού στην κοινωνία και εμφορούμενοι από την πεποίθηση ότι η συνεργασία οδηγεί στα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, το 2ο ΓΕΛ  Ελευθερίου - Κορδελιού κατέβαλε συστηματική προσπάθεια συνεργασίας με φορείς και ειδικούς επιστήμονες εντός και εκτός του σχολικού κτηρίου. Κάποιες από τις συνεργασίες αυτές υπήρξαν ιδιαίτερα γόνιμες και ευελπιστούμε ότι θα συνεχιστούν και τα επόμενα χρόνια. Συγκεκριμένα:
1.      Υπήρξε στενή συνεργασία με το τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Α.Π.Θ., καθώς, τόσο στο Α΄ όσο και στο Β΄ τετράμηνο, φοιτητές και φοιτήτριες παρακολούθησαν Φιλολογικά μαθήματα (Αρχαία, Ιστορία) σε διάφορα τμήματα και πραγματοποίησαν δειγματικές διδασκαλίες στα πλαίσια της Πρακτικής τους Άσκησης. Συνεργάστηκαν οι κ. Γοριδάρη, Κανιάκα, Κωνσταντινίδου και Μίχου (πράξεις: 22η/24-10-2013, 29η/19-11-2013, 44η/28-11-2013, 74η/12-03-2014, 77η/28-03-2014 και 78η/31-03-2014).
2.      Ιδιαιτέρως γόνιμη κρίνεται η συνεργασία με την οργάνωση «Αρκτούρος», καθώς είχε ως αποτέλεσμα την αισθητική αναβάθμιση του σχολείου με τη δενδροφύτευση μέρους του αύλειου χώρου αλλά και τη δημιουργία graffiti από μαθητές της Α΄ Λυκείου.
3.      Σε συνεργασία με το νοσοκομείο AΧΕΠΑ ομάδα γιατρών επισκέφτηκε το σχολείο και ενημέρωσε μαθητές και εκπαιδευτικούς για τη δωρεά οργάνων (πράξη 36η/26-11-2013).
4.      Ακόμη, το σχολείο μας επισκέφτηκε και συζήτησε με τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου για το ρατσισμό ο καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος του Α.Π.Θ.,  κ.  Γ. Τσιάκαλος (πράξη 37η/26-11-2013).
5.      Γόνιμη υπήρξε και η συνεργασία της ομάδας του Περιβαλλοντικού Προγράμματος «Οι μετακινήσεις στην πόλη μου» αλλά και των μαθητών που εκπόνησαν την ερευνητική εργασία «Μετακινούμαι στην πόλη μου» με τη θεατρολόγο, κ. Β. Ζάγκλη, που είχε εκπαιδευτική συνάντηση με τους μαθητές στο χώρο του σχολείου (πράξη 52η/10-01-2014).
6.      Οι Σαμαρείτες του Ερυθρού Σταυρού επισκέφτηκαν το σχολείο και ενημέρωσαν τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για την παροχή Πρώτων Βοηθειών. Την πρωτοβουλία για την πολύ χρήσιμη ενημέρωση είχε ο κ. Δεληκωστίδης (πράξη 55η/14-01-2014).
7.      Το ΚΕΣΥΠ Νεάπολης ενημέρωσε τους μαθητές της Α΄ Λυκείου για το Νέο Λύκειο (πράξη 48η/16-12-2013).
8.      Οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου επισκέφτηκαν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ( στις 9, 10 και 11 Δεκεμβρίου 2013) και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (στις 3 και 4 Φεβρουαρίου 2014) και ενημερώθηκαν για τις σπουδές στα συγκεκριμένα ΑΕΙ (πράξεις:38η/26-11-2013 και 57η/15-01-2014 αντίστοιχα). Τις επισκέψεις οργάνωσαν και συντόνισαν οι κ. Χαριζάνης και Βαλαχής .
9.      Ακόμη, το σχολείο, σε συνεννόηση με το δήμο Ελευθερίου - Κορδελιού, συνεργάζεται με ψυχολόγο προσφέροντας ουσιαστική βοήθεια στους μαθητές και τους γονείς τους.


Ε. Καινοτόμες δράσεις και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες

Πολυάριθμες και αξιόλογες ήταν και οι εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες και οι καινοτόμες δράσεις που έλαβαν χώρα κατά τη φετινή σχολική χρονιά στο 2ο ΓΕΛ Ελευθερίου - Κορδελιού. Κάποιες από αυτές αποτελούν συνέχεια ανάλογων προσπαθειών προηγούμενων ετών και τείνουν να καθιερωθούν ως θεσμοί. Οι σημαντικότερες αναφέρονται παρακάτω:
1.      Δημιουργία Λέσχης Φυσικών Επιστημών από τους κ. Κυριαζόπουλο και Χαριζάνη (πράξη 16η/09-10-2013).
2.      Παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης «Το Κύμα» από τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου σε συνδυασμό με τη διδασκαλία συγκεκριμένων ενοτήτων της Ν. Γλώσσας και της Ιστορίας. Πρόκειται για πρωτοβουλία των κ. Μίχου, Κανιάκα και Πεντεδέκα, που ακολουθήθηκε από την επίσκεψη του κ. Τσιάκαλου και την ομιλία του για το ρατσισμό (πράξη 28η/13-11-2013).
3.      Συζήτηση ανοιχτή για το κοινό με τον Πρόεδρο του Ομίλου Φίλων Αστρονομίας , κ. Ασπρίδη, και άλλα μέλη του Ομίλου,με αφορμή το μάθημα της Αστρονομίας. Η συζήτηση διεξήχθη στην αίθουσα πολλαπλών δραστηριοτήτων του σχολείου το απόγευμα της 13ης -11-2013 και ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Πρόκειται για πρωτοβουλία του κ. Κυριαζόπουλου. 
4.      Ζωντανή σύνδεση με το Εργαστήριο Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων CERN με πρωτοβουλία του κ. Κυριαζόπουλου (πράξη 46η/02-12-2013).
5.      Διοργάνωση μαθηματικής ημερίδας από το Διευθυντή του σχολείου, κ. Κανδηλάπτη, σε συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο Μαθηματικών, κ. Μπουραζάνη (πράξη 47η/05-12-2013).
6.      Εκπαιδευτική ομιλία του καταξιωμένου συγγραφέα Ισίδωρου Ζουργού στα πλαίσια μιας παράδοσης που καθιερώθηκε τρία χρόνια πριν από τις κ. Κανιάκα και Κωνσταντινίδου και που θέλει, τουλάχιστο μία φορά το χρόνο, οι μαθητές της Β΄ Θεωρητικής Κατεύθυνσης να έρχονται σε επαφή με πνευματικούς ανθρώπους της εποχής μας. Τη φετινή εκδήλωση προετοίμασαν οι κ. Γοριδάρη, Κανιάκα και Τανίδου (πράξη 50η/08-01-2014).
7.      Παρουσίαση της θεατρικής παράστασης «Αυτός που λέει ναι και αυτός που λέει όχι» από το θεατρικό εργαστήρι «Αιθερόπλοο» στους μαθητές της Α΄ Λυκείου με πρωτοβουλία των κ. Κανιάκα και Πεντεδέκα (πράξη 69η/13-02-2014).
8.      Οργάνωση και διεξαγωγή παιχνιδιού γνώσεων και δραστηριοτήτων με τίτλο «Το Κυνήγι του Θησαυρού». Το συγκεκριμένο παιχνίδι υλοποιήθηκε κατά την προηγούμενη χρονιά με μεγάλη επιτυχία από τους κ. Κυριαζόπουλο και Κωνσταντινίδου, που είχαν την ιδέα και εκπόνησαν τις δραστηριότητες - γρίφους. Φέτος εμπλουτίστηκε, προστέθηκε μία παραπάνω φάση, η δημιουργική ομάδα διευρύνθηκε με τη συμμετοχή και των κ. Σασκαλίδου, Τανίδου και Χαριζάνη και, μάλιστα, εντάχθηκε στο Πρόγραμμα για τη Σχολική Καινοτομία «Μένων»(πράξη 70η/17-02-2014).
9.      Πραγματοποίηση εκπαιδευτικής δραστηριότητας Workshop με τίτλο «CSI 2, η επιστήμη στην υπηρεσία της εξιχνίασης ενός εγκλήματος: ο Σέρλοκ Χολμς επιβιβάζεται στο διεθνή διαστημικό σταθμό» με συμμετοχή περίπου 160 μαθητών απόδιάφορα σχολεία της δυτικής Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για συνεργατική διοργάνωση του ΕΚΦΕ Ευόσμου, της Λέσχης PhysicsPartizaniτου Α.Π.Θ. και της Λέσχης Φυσικών Επιστημών του σχολείου μας (πράξη 72η/19-02-2014).
10.  Δράσεις από τους μαθητές της Α΄ Λυκείου για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού με πρωτοβουλία των κ. Κανιάκα, Μίχου και Πεντεδέκα (πράξη 82η/03-04-2014).
11.  Εθελοντική εργασία μαθητών και μαθητριών που φιλοτέχνησαν τις πόρτες των αιθουσών διδασκαλίας με παραστάσεις ελληνικών νησιών. Πρόκειται για την υλοποίηση της πρωτότυπης ιδέας του υποδιευθυντή του σχολείου, κ. Ιωαννίδη, που αγκάλιασαν τα παιδιά διαθέτοντας το Σάββατο 17-05-2014 για να την κάνουν πράξη.


Στ. Διακρίσεις - Βραβεία

Η δημιουργικότητα και το μεράκι των εκπαιδευτικών, η προθυμία και η διάθεση των παιδιών για συμμετοχή, είχαν ως αποτέλεσμα την κατάκτηση πολλών βραβείων και διακρίσεων για το σχολείο μας κατά τη φετινή χρονιά:
1.      Η αρχή έγινε με τη διάκριση του συλλογικού έργου κόμικς τριών μαθητριών της Γ΄ Λυκείου (Μυλωνίδου Ευαγγελία, Σταυροπούλου Χριστίνα, Χατζηγεωργίου Κυριακή) στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Οι νέοι σκιτσάρουν για τηνΕυρώπη» που συνδιοργάνωσαν η Educartoon, το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Ιονίου με τίτλο «Ιστορική Έρευνα, Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες» και η Επιστημονική Ένωση «Νέα Παιδεία» και υποστήριξε η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα. Το σχολείο μας ήτανανάμεσα στα 50 που βραβεύτηκαν( από τα πάνω από 1.000 σχολεία που συμμετείχαν). Την ενημέρωση και καθοδήγηση των συμμετεχόντων μαθητών ανέλαβαν οι κ. Κωνσταντινίδου και Μίχου. Η βράβευση έγινε στις 01-02-2014 στην Αθήνα, όπου, δυστυχώς, δεν κατέστη δυνατό να παραστούμε.
2.      Η δεύτερη επιτυχία ήρθε στις 09 - 02-2014, όταν οι μαθητές Χαρίτος Δημόκριτος, Ταχματζίδης Κυριάκος και Σκρίνος Άρης της Β΄ τάξης συμμετείχαν στο διαγωνισμό Μαθηματικής και Λογικής Σκέψης ACALC που έλαβε χώρα στο «Νόησις» και κατέλαβαν τηδεύτερη θέση στο δεύτερο παιχνίδι του διαγωνισμού εξασφαλίζοντας μια θέση στους ημιτελικούς.
3.      Στις 14-16 Μαρτίου 2014 οι κ. Κυριαζόπουλος και Πιερράτος (υπεύθυνος ΕΚΦΕ Ευόσμου) και οι μαθήτριες της Β΄τάξης Ζαρομύτη Άννα, Γιώτα Μαρία, Σακόγλου Χρύσα, Ψάρρα Μαρίνα, Αγκαλίου Ανάιντα και Κασσάρα Ηλιάνα παρουσίασαν εργασία με θέμα «Εφαρμογή των ιδιοτήτων της απλής αρμονικής ταλάντωσης στην κίνηση των τεσσάρων μεγαλύτερων δορυφόρων του πλανήτη Δία»  στο συνέδριο ACSTACκαι απέσπασαν το βραβείο της καλύτερα τεκμηριωμένηςεργασίας από τις 43 συνολικά εργασίες που παρουσιάστηκαν.
4.      Οι επιτυχίες συνεχίστηκαν στο Φεστιβάλ Παιδείας του δήμου Ελευθερίου - Κορδελιού (07 - 11 Απριλίου 2014), όπου το σχολείο μας απέσπασε τρία πρώταβραβεία:(α) βραβείο εκφραστικής ανάγνωσης στη μαθήτρια της Β΄ τάξης Τσακιλιώτη Αναστασία, (β)βραβείο ποίησης στο μαθητή της Α΄ τάξης Σπάρταλη Νικόλαο και (γ) βραβείο κολάζ , επίσης στο Σπάρταλη Νικόλαο. Την εκπαίδευση των συμμετεχόντων ανέλαβαν οι κ. Σασκαλίδου και Τανίδου.
5.      Ο πολυτάλαντος και χαρισματικός αυτός μαθητής απέσπασε ένα ακόμη ΠρώτοΒραβείο:συμμετείχε με ποίημά του στον 5ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ποίησης του Συνδέσμου Εκδοτών Βορείου Ελλάδας με θέμα τη Θεσσαλονίκη ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα.
6.      Το Δεύτερο Βραβείο στο 16ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ποιήματος και Διηγήματοςαπέσπασε η μαθήτρια της Γ΄ Λυκείου Ευσταθιάδου Δανάη.
7.      Η μαθήτρια της Β΄ τάξης Στεφανίδου Ελένη θα εκπροσωπήσει το σχολείο στη Βουλή των Εφήβων.
8.      Συγχαρητήρια αξίζουν και στην ομάδα επιχειρηματολογίας του σχολείου, που συμμετείχε για πρώτη φορά στους Φιλικούς Αγώνες Επιχειρηματολογίας των σχολείων Δυτικής Θεσσαλονίκης (09 - 05 - 2014) και κατάφερε να κατακτήσει την τέταρτη θέση. Μας εκπροσώπησαν επάξια οι Σαρηγιαννίδου Άννα, Καρυπίδης Δημήτρης, Μακεδονίτης Λευτέρης, Μελισσά Δέσποινα και Βαχανέλοβα Βέρα. Την ομάδα προπόνησαν οι κ. Αγγελακάκης, Γοριδάρη, Κανιάκα και Κωνσταντινίδου.
9.      Τέλος, πρέπει να αναφέρουμε και τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και Περιβαλλοντικών ομάδων στο Φεστιβάλ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 2014 στις 8,9 και 10 Απριλίου. Συμμετείχαν οι ομάδες  των Προγραμμάτων «Οι μετακινήσεις στην πόλη μου», «Το τριεθνές του φυσικού περιβάλλοντος: το παράδειγμα των Πρεσπών» και «Η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του παραδοσιακού οικισμού της Άνω Πόλης», που μπορεί να μην κέρδισαν κάποιο βραβείο ή διάκριση, αλλά απέκτησαν πολύτιμες εμπειρίες και γνώσεις, γεγονός που είναι και το τελικό ζητούμενο.
«Με αφοσίωση, αίσθημα ευθύνης και αγάπη εξακολουθούμε το έργο μας και ευελπιστούμε ότι θα συνεχίσουμε να είμαστε υπερήφανοι για τις επιτυχίες των μαθητών μας σε όλους τους τομείς» δήλωσε ο Διευθυντής του Σχολείου κ. Αθανάσιος Κανδηλάπτης.

Additional information