Σημαντικά για τις ενδοσχολικές εξετάσεις 

αΤο  πρόγραμμα των ενδοσχολικών εξετάσεων περιόδου Μαϊου - Ιουνίου 2024

β) Προγραματισμός εξετάσεων, αναβαθμολόγηση, εξετάσεις λόγω απουσίας κλπ: Το έγγραφο εδώ

γ) Η Εξεταστέα Ύλη: το ΦΕΚ εδώ 
δ) Διατύπωση των θεμάτων και τρόπος βαθμολόγησης: το ΦΕΚ εδώ
 
_____________________________________________________________________
 
article thumbnailTo σχολείο μας, με μια τριμελή ομάδα μαθητών, πήρε μέρος στο φετινό διεθνή διαγωνισμό αστρονομίας  “Catch a Star” που οργανώνει κάθε χρόνο η  υπηρεσία European Association for Astronomy Education (EAAE) . Τη ομάδα των μαθητών αποτελούσαν οι μαθητές Αρετή Φωτιάδου, Δήμος Τυχάλας και Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος ενώ την επίβλεψη της εργασίας...
article thumbnailΑ) Η μαθήτρια Κατερίνα Τζιώρα Χασογλάνη διακρίθηκε στην Α΄Φάση του  Πέμπτου (5ου ) Μαθητικού Διαγωνισμού στα Οικονομικά «ΕΡΜΗΣ», που διεξήχθη ηλεκτρονικά το Σάββατο 23 Μαρτίου 2024 κι όπου έλαβαν μέρος τρεις μαθητές από το τμήμα Γ1 Οικονομίας & Πληροφορικής του 2 ου ΓΕΛ Ελευθερίου Κορδελιού. Ο Πέμπτος (5ος) Μαθητικός Διαγωνισμός...
article thumbnailΤο σχολείο μας συμμετέχει στο 8 ο Φεστιβάλ Ανακύκλωσης που διοργανώνει ο  Δήμος Θεσσαλονίκης από τις 24 ως τις 26 Απριλίου 2024 και πραγματοποιείται στο περίπτερο 16 της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Στο περίπτερο εκτίθενται δημιουργίες των μαθητών/τριών μας από ανακυκλώσιμα και επαναχρησιμοποιούμενα υλικά που κατασκεύασαν ομαδικά είτε...
article thumbnailΤην Τετάρτη 3 Απριλίου 2024 το 1ο & 2ο ΓΕΛ Ελευθερίου Κορδελιού συν- διοργάνωσαν μια εντυπωσιακή εκδήλωση για την Ημέρα της Ευρώπης στο Πολιτιστικό Κέντρο Ευόσμου.  Μέσα από το πρόγραμμα :Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τιμήθηκε η σημαντική ημέρα της Ευρώπης ( επίσημη ημερομηνία εορτασμού 9 Μαΐου), ενισχύοντας την ενότητα...

Εκπαιδευτικές

Βιωματικό εργαστήριο για την ενδοσχολική βία από τη Βοηθού Συνηγόρου του Παιδιού,

Στα πλαίσια δράσεων για την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας, την Πέμπτη, 25 Ιανουαρίου 2024 επισκέφτηκε το σχολείο μας η Βοηθός Συνηγόρου του Παιδιού, κα  Θεώνη Κουφονικολάκου και  συναντήθηκε με το τμήμα Β2 και άλλα παιδιά της Β’ Λυκείου.

Η διάδραση με τους μαθητές και τις μαθήτριες ξεκίνησε με ενημέρωσή τους σχετικά με τον ρόλο του Συνηγόρου του Παιδιού και συνεχίστηκε με τις απόψεις τους για το Σχολικό Κανονισμό και τη λειτουργία του σχολείου. Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με βιωματικές ασκήσεις και ερωτήσεις των παιδιών σχετικά με διάφορα θέματα που τους απασχολούν.

Ακολούθησε συζήτηση της κας Κουφονικολάκου με το Σύλλογο Καθηγητών & Καθηγητριών για την εντύπωση που αποκόμισε από την επαφή της με τα παιδιά  και έκανε προτάσεις για την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας. Ουσιαστικά τόνισε ότι  για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και τη διαχείριση των κρίσεων πρέπει να υιοθετηθούν φιλικές στα παιδιά διαδικασίες (σχολική διαμεσολάβηση, κατάρτιση κανονισμού με διαβούλευση κ.ά.).

Σύμφωνα με την Βοηθό Συνηγόρου του Παιδιού, απαιτούνται άμεσα βιωματικοί  τρόποι συστηματικής εκπαίδευσης στα δικαιώματα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, ώστε να έχουμε σχολεία που θα ενθαρρύνουν τη συζήτηση, την ανάπτυξη του σεβασμού και την εκμυστήρευση, και δεν θα κάνουν ότι δεν βλέπουν. Προϋπόθεση όμως για όλα αυτά είναι να θεσμοθετήσει η Πολιτεία τα αναγκαία εργαλεία και να δώσει υποστήριξη, χρόνο και χώρο στη σχολική κοινότητα.

Τέλος, εξέφρασε  την έντονη ανησυχία της για τις κρατικές ανεπάρκειες στην αντιμετώπιση του φαινομένου της σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων, επισημαίνοντας ότι είναι καιρός να εστιάσουμε στην προστασία και αποκατάσταση του παιδιού- θύματος και στην κατάθεση θυμάτων στο “Σπίτι του Παιδιού”. Με δεδομένα ότι ουσιαστικά στην Ελλάδα δεν υπάρχει μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο σχολείο και η υποστελέχωση των αρμόδιων κρατικών και δημοτικών υπηρεσιών τόνισε ότι ο ρόλος του σχολείου για την προστασία της σωματικής και ψυχικής υγείας των παιδιών διευρύνεται και αποκτά κρίσιμη σημασία.

Διοργανώτριες της εκδήλωσης οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής και φιλόλογοι κυρίες, Κανιάκα Σοφία, Κωνσταντινίδου Καλλιόπη και Μίχου Περιστέρα.

Συντάκτρια κειμένου: Κανιάκα Σοφία

Additional information