Σημαντικά για τις ενδοσχολικές εξετάσεις 

αΤο  πρόγραμμα των ενδοσχολικών εξετάσεων περιόδου Μαϊου - Ιουνίου 2024

β) Προγραματισμός εξετάσεων, αναβαθμολόγηση, εξετάσεις λόγω απουσίας κλπ: Το έγγραφο εδώ

γ) Η Εξεταστέα Ύλη: το ΦΕΚ εδώ 
δ) Διατύπωση των θεμάτων και τρόπος βαθμολόγησης: το ΦΕΚ εδώ
 
_____________________________________________________________________
article thumbnailΜε μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το ενδοσχολικό πρωτάθλημα σκακιού στο σχολείο μας. Την οργάνωση του πρωταθλήματος είχε η γυμνάστρια του σχολείου μας Ορφανίδου Αντιγόνη και σε αυτό συμμετήχαν 32 μαθητές από όλες τις τάξεις του σχολείου μας. Νικητής αναδείχθηκε ο μαθητής της Α' τάξης Μπαρκιτζής Ιωάννης.    Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλουμε...
article thumbnailΣτο πλαίσιο της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας τη φετινή χρονιά (2023-2024) εκπονήθηκε ένα projectμε στόχο τη δημιουργία μιας αναγνωστικής γωνιάς στον 1ο όροφο του σχολείου, δεδομένου πως η σχολική βιβλιοθήκη βρίσκεται στο υπόγειο του σχολείου και η πρόσβαση σε αυτήν δεν είναι ιδιαίτερα εύκολη και άμεση Με τη συνδρομή: -...

Λογοτεχνία κατεύθυνσης

Προτεινόμενο διαγώνισμα στη λογοτεχνία κατεύθυνσης

Γιώργης Παυλόπουλος

Τά ?ντικλείδια

 

? Ποίηση ε?ναι μιά πόρτα ?νοιχτή.

Πολλοί κοιτάζουν μέσα χωρίς νά βλέπουν

τίποτα καί προσπερνο?νε. ?μως μερικοί

κάτι βλέπουν, τό μάτι τους ?ρπάζει κάτι

καί μαγεμένοι πηγαίνουνε νά μπο?ν.

? πόρτα τότε κλείνει. Χτυπ?νε μά κανείς

δέν τούς ?νοίγει. Ψάχνουνε γιά τό κλειδί.

Κανείς δέν ξέρει ποιός τό ?χει. ?κόμη

καί τή ζωή τους κάποτε χαλ?νε μάταια

γυρεύοντας τό μυστικό νά τήν ?νοίξουν.

Φτιάχνουν ?ντικλείδια. Προσπαθο?ν.

? πόρτα δέν ?νοίγει πιά. Δέν ?νοιξε ποτέ

γιά ?σους μπόρεσαν νά ?δο?ν στό βάθος.

?σως τά ποιήματα πού γράφτηκαν

?πό τότε πού ?πάρχει ? κόσμος

ε?ναι μιά ?τέλειωτη ?ρμαθιά ?ντικλείδια

γιά ν’ ?νοίξουμε τήν πόρτα τ?ς Ποίησης.

Μά ? Ποίηση ε?ναι μιά πόρτα ?νοιχτή.

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Α1. Κύρια γνωρίσματα της ποίησης του Γιώργη Παυλόπουλου είναι η χρήση καθημερινού λεξιλογίου,

ο παρατακτικός λόγος και η συμβολιστική γραφή.

Για καθένα από τα παραπάνω χαρακτηριστικά να γράψετε ένα αντίστοιχο παράδειγμα από το ποίημα που σας δόθηκε.

                                                                                                                                                      Μονάδες 15

Β1. Σύμφωνα με την Τασούλα Καραγεωργίου: «Tο ποίημα του Παυλόπουλου τελειώνει όπως άρχισε.

 Η Ποίηση είναι μια πόρτα ανοικτή? η πρόσκληση ανανεώνεται? η περιπέτεια δεν έχει τέλος».

Σε ποιο σχήμα λόγου αναφέρεται η Τ. Καραγεωργίου; (μονάδες 5)

Να σχολιάσετε τη συγκεκριμένη επιλογή του σχήματος αυτού από τον ποιητή. (μονάδες 15)

                                                                                                                                             Μονάδες 20

Β2.α) Γιατί, κατά τη γνώμη σας, ο ποιητής χρησιμοποιεί στα «?ντικλείδια» το α΄ και γ΄ πληθυντικό πρόσωπο

 για την εξιστόρηση και ερμηνεία του ποιητικού του μύθου; (μονάδες 10)

β) Να περιγράψετε δύο εικόνες με τις οποίες ο ποιητής δημιουργεί μια ατμόσφαιρα μυστηριακή. (μονάδες 10)

                                                                                                                                           Μονάδες 20

 Γ1. Να σχολιάσετε τους παρακάτω στίχους:

α) Πολλοί κοιτάζουν μέσα χωρίς νά βλέπουν

τίποτα καί προσπερνο?νε. (σε μία παράγραφο περίπου 60-80 λέξεων)

β) ?κόμη καί τή ζωή τους κάποτε χαλ?νε μάταια

γυρεύοντας τό μυστικό νά τήν ?νοίξουν.

Φτιάχνουν ?ντικλείδια.

                                                                                                                           Μονάδες 25

Δ1.ΑΡΓΥΡΗΣ ΧΙΟΝΗΣ

     «Η ποίηση»

Η ποίηση είναι ένα ποτήρι αδειανό

που το γεμίζουμε με το αίμα μας.

Ύστερα το προσφέρουμε στους άλλους

ή δεν το προσφέρουμε αλλά μας το παίρνουν

και το μυρίζουν και το δοκιμάζουν

και μιλούνε για το χρώμα του

και αναλύουνε στο μικροσκόπιο τη σύνθεση του

και το ταξινομούνε σε ομάδες

και βρίσκουνε συχνά μικρόβια

και μας καταδικάζουν.

Η σημασία βέβαια είν αλλού

η αιμορραγία να συντελείται

κι ό,τι θέλει ας λέει η επιστήμη τους.

0 ποιητής δεν είναι αστρονόμος

μα αστρολόγος"

τ άστρα τον ενδιαφέρουν μόνο

για τη δύναμη τους πάνω στη ζωή

τον έρωτα ή το θάνατο·

κινείται μες στη μαγγανεία

 

Τι είναι η ποίηση για τον Χιόνη, πως συντελείται η μύηση στην ποιητική πραγματικότητα;

 Ποια τα σημεία της ποιητικής του «συν-ομιλίας» (ομοιότητες και διαφορές) με τα «Αντικλείδια» του Παυλόπουλου;    

                                                                                                                                              Μονάδες 20                                                                                                                                                                                                                         

 Eπιμέλεια :Aγγελική Τανίδου ΠΕ02

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

 

 

Additional information