Σημαντικά για τις ενδοσχολικές εξετάσεις 

αΤο  πρόγραμμα των ενδοσχολικών εξετάσεων περιόδου Μαϊου - Ιουνίου 2024

β) Προγραματισμός εξετάσεων, αναβαθμολόγηση, εξετάσεις λόγω απουσίας κλπ: Το έγγραφο εδώ

γ) Η Εξεταστέα Ύλη: το ΦΕΚ εδώ 
δ) Διατύπωση των θεμάτων και τρόπος βαθμολόγησης: το ΦΕΚ εδώ
 
_____________________________________________________________________
 
article thumbnailTo σχολείο μας, με μια τριμελή ομάδα μαθητών, πήρε μέρος στο φετινό διεθνή διαγωνισμό αστρονομίας  “Catch a Star” που οργανώνει κάθε χρόνο η  υπηρεσία European Association for Astronomy Education (EAAE) . Τη ομάδα των μαθητών αποτελούσαν οι μαθητές Αρετή Φωτιάδου, Δήμος Τυχάλας και Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος ενώ την επίβλεψη της εργασίας...
article thumbnailΑ) Η μαθήτρια Κατερίνα Τζιώρα Χασογλάνη διακρίθηκε στην Α΄Φάση του  Πέμπτου (5ου ) Μαθητικού Διαγωνισμού στα Οικονομικά «ΕΡΜΗΣ», που διεξήχθη ηλεκτρονικά το Σάββατο 23 Μαρτίου 2024 κι όπου έλαβαν μέρος τρεις μαθητές από το τμήμα Γ1 Οικονομίας & Πληροφορικής του 2 ου ΓΕΛ Ελευθερίου Κορδελιού. Ο Πέμπτος (5ος) Μαθητικός Διαγωνισμός...
article thumbnailΤο σχολείο μας συμμετέχει στο 8 ο Φεστιβάλ Ανακύκλωσης που διοργανώνει ο  Δήμος Θεσσαλονίκης από τις 24 ως τις 26 Απριλίου 2024 και πραγματοποιείται στο περίπτερο 16 της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Στο περίπτερο εκτίθενται δημιουργίες των μαθητών/τριών μας από ανακυκλώσιμα και επαναχρησιμοποιούμενα υλικά που κατασκεύασαν ομαδικά είτε...
article thumbnailΤην Τετάρτη 3 Απριλίου 2024 το 1ο & 2ο ΓΕΛ Ελευθερίου Κορδελιού συν- διοργάνωσαν μια εντυπωσιακή εκδήλωση για την Ημέρα της Ευρώπης στο Πολιτιστικό Κέντρο Ευόσμου.  Μέσα από το πρόγραμμα :Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τιμήθηκε η σημαντική ημέρα της Ευρώπης ( επίσημη ημερομηνία εορτασμού 9 Μαΐου), ενισχύοντας την ενότητα...

CSI :Οι μαθητές στο ρόλο του Σέρλοκ Χολμς εξιχνιάζουν... εγκλήματα με τη βοήθεια των φυσικών επιστημών.

Με μεγάλη συμμετοχή και επιτυχία ολοκληρώθηκε στο σχολείο μας η διοργάνωση της εκπαιδευτικής δραστηριότητας «CSI 2, η επιστήμη στην υπηρεσία εξιχνίασης ενός εγκλήματος: ο Σέρλοκ Χολμς επιβιβάζεται στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό». Στην εκδήλωση αυτή που οργανώθηκε από το ΕΚΦΕ Ευόσμου (Υπευθ. Θόδωρος Πιερράτος-Φυσικός ) ,την λέσχη Φυσικών επιστημών του 2ου ΓΕΛ Ελευθερίου Κορδελιού (Υπευθ. Νίκος Κυριαζόπουλος –Φυσικός & Κώστας Χαριζάνης –Χημικός) και τη λέσχη Physics Partizani του Α.Π.Θ., πήραν μέρος περίπου 160 μαθητές από σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης ,αρμοδιότητας του ΕΚΦΕ Ευόσμου, γυμνάσια και λύκεια.

Οι μαθητές διαγωνιζόμενοι σε τριάδες κλήθηκαν να «παίξουν» το ρόλο του Σέρλοκ Χόλμς και να λύσουν το μεγάλο μυστήριο για το τι ακριβώς συνέβη στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, ο οποίος σε ύψος 400 περίπου χιλιομέτρων περιστρέφεται γύρω από τη Γη.

           

Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με το σενάριο « δύο αστροναύτες, ο Marc και ο Manuel, πραγματοποιούσαν προγραμματισμένο διαστημικό περίπατο επιδιορθώνοντας κάποιες μικρές βλάβες στο εξωτερικό του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού (ΔΔΣ). Και οι δύο βρίσκονταν, όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, σε διαρκή επαφή με το πλήρωμα του ΔΔΣ και το κέντρο ελέγχου στην επιφάνεια της Γης, τόσο ραδιοφωνική όσο και οπτική. Η αποστολή κυλούσε υπό απόλυτο έλεγχο σύμφωνα με το πρόγραμμα. Ωστόσο, 4 ώρες και 16 λεπτά μετά την έναρξη του διαστημικού περιπάτου συνέβη κάτι παράξενο. Η ραδιοφωνική επαφή με τον Marc χάθηκε ξαφνικά και μέσω της εξωτερικής κάμερας οι συνάδελφοί του είδαν τον αστροναύτη να έχει σταματήσει να εργάζεται. Το πλήρωμα τέθηκε άμεσα σε συναγερμό. Ο Manuel σταμάτησε την εργασία του και κινήθηκε προς βοήθεια του Marc. Λίγα λεπτά αργότερα τον βρήκε αναίσθητο...

 

Ο Marc μεταφέρθηκε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στο εσωτερικό του ΔΔΣ χωρίς να υπάρχει κάποια φανερή ζημιά στη διαστημική του στολή. Χάρη στην άμεση ιατρική βοήθεια που του παρείχε το πλήρωμα, ο Marc ανάρρωσε αλλά παρέμεινε ανήμπορος να περιγράψει τι του συνέβη»

Οι μαθητές παρακολουθούσαν ένα σχετικό video και κάποια πειράματα φυσικής που διεξάγονταν σε αίθουσες του σχολείου από εθελοντές φοιτητές και μαθητές και, αφού έλυναν κάποιους γρίφους, οι οποίοι θα τους έδιναν πρόσβαση σε αρχεία με δεδομένα, σχετικά με την κατάσταση των αστροναυτών, όπως εσωτερική θερμοκρασία και πίεση εντός των στολών τους , ηλιακή δραστηριότητα κλπ, θα έπρεπε καταλήξουν σε κάποιο γραπτό πόρισμα  στο οποίο θα εξηγούσαν τι ακριβώς συνέβη στον αστροναύτη Μarc και γιατί χάθηκε η επικοινωνία του με το σταθμό.

Για 3 περίπου ώρες οι μαθητές παρακολούθησαν σημαντικά πειράματα φυσικής, μαθαίνοντας για φαινόμενα και αλληλεπιδράσεις , δραστηριοποιήθηκαν στην καταγραφή και ανάλυση δεδομένων , έμαθαν να λειτουργούν ομαδικά και κυρίως χάρηκαν τη συμμετοχή τους σε ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι, που βασικό στόχο είχε την βιωματική μάθηση μέσω μιας εναλλακτικής εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε στα video που ακολουθούν φωτογραφικά στιγμιότυπα και ένα μικρό δείγμα της εκπαιδευτικής αυτής δραστηριότητας.

 

 

 

 

 

Additional information