Για την ολοκλήρωση της εγγραφής των μαθητών στο σχολείο μας παρακάτω θα βρείτε δύο έγγραφα, τα οποία αφού συμπληρωθούν ανάλογα, θα πρέπει ο γονέας - κηδεμόνας του κάθε μαθητή να τα υποβάλλει στο σχολείο.
____________________________________________________________________
Την ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου
της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)
μπορείτε να δείτε εδώ
_____________________________________________________________________
article thumbnailΣτα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus στις 25 Φεβρουαρίου 2024 ταξιδέψαμε με τις μαθήτριες Ανθή Ζαχαρία, Φωτεινή Κουρτσαλίδου, Ιωάννα Σταυρέτη, Σοφία - Ειρήνη Τζήμα στο Soure της Πορτογαλίας και φιλοξενηθήκαμε από το σχολείο Agrupamento de Escolas Martinho Árias (AEMAS). Μαθήτριες και μαθητές, καθηγήτριες και καθηγητές από...
article thumbnailΣτο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus στις 13 Απριλίου 2024 ταξιδέψαμε με τους/τις μαθητές/τριες Σταύρο Βεζυρά, Γκλόρια Κούρτι, Χριστίνα Τσομπάνογλου και Μέγκι Χύσα στο Vilkaviskio της Λιθουανίας και φιλοξενηθήκαμε από το Vilkaviskio r. Graziskiu gimnazija. Μαθήτριες και μαθητές, καθηγήτριες και καθηγητές από πέντε συνολικά...

Ιστορία

ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ- η ομηρική εποχή

 

ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ (1100 - 750 ΠΧ)

 

  • περίοδος αναστατώσεων για 3 αιώνες μετά την παρακμή των μυκηναϊκών κέντρων
  • μετακινήσεις ελληνικών φύλων, απόκτηση μόνιμων εγκαταστάσεων και ανασυγκρότησή τους
  • κύρια πηγή πληροφοριών: τα ομηρικά έπη.
  • ελληνικός μεσαίωνας ή σκοτεινοί χρόνοι ?ομηρική εποχή ενώ σήμερα θεωρείται περίοδος ανασυγκρότησης και οργανωτικής δημιουργίας


Οι μετακινήσεις (11ος-9ος αιώνας)

 

  • κάθοδος των Δωριέων?δεν είναι ο μοναδικός λόγος κατάρρευσης των Μυκηνών
  • η επικράτησή τους?ανακατατάξεις ελληνικών πληθυσμών, μεταναστευτικό ρεύμα προς τις ακτές της Μ. Ασίας


α΄άποψη

 

  • 1η μετακίνηση: Θεσσαλοί από τη Θεσπρωτία ?μεταβαίνουν σε Θεσσαλία.
  • Βοιωτοί από τη Θεσσαλία? γύρω από τη Θήβα.
  • 2η μετακίνηση: από Β.Δ. Ελλάδα αρχές του 11ου αιώνα Δωριείς => Πίνδο, Φθιώτιδα, Ν. του Ολύμπου και της Όσσας.
  • Από τη Πίνδο: Δωριείς μετακινήθηκαν στη Δωρίδα και μετά στη Λακωνία.
  • Κατάληψη της Πελοποννήσου από τους Δωριείς?επάνοδος των Ηρακλειδών


β΄άποψη

 

  • Ποιμενικό φύλο, από ορεινές περιοχές κατεβαίνει σε πεδινές μετά τη διάλυση του μυκηναϊκού κόσμου
  • Επικράτηση Δωριέων: Δημιουργία δημογραφικού προβλήματος και επομένως αλυσιδωτές μετακινήσεις πληθυσμών

 

 


Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ

α? ελληνικός αποικισμός? οι μεταναστευτικές κινήσεις των ελληνικών φύλων από το ελληνικό γεωγραφικό κορμό στις μικρασιατικές ακτές

ΑΙΟΛΙΣ? από Θεσσαλία προς βορειοανατολικό Αιγαίο, Τένεδο, Λέσβο και τα αντίστοιχα μικρασιατικά παράλια

ΙΩΝΙΑ?από βορειοανατολική Πελοπόννησο, Αττική και Εύβοια προς Σάμο, Χίο και τις αντίστοιχες ακτές της Μικράς Ασίας


?ίδρυση 12 νέων πόλεων που συγκρότησαν το «Κοινόν Ιώνων», το Πανιώνιο, μια θρησκευτική ένωση με κέντρο το ιερό του Ποσειδώνα στο ακρωτήριο της Μυκάλης


ΔΩΡΙΕΙΣ?από Λακωνία και Αργολίδα προς Μήλο, Θήρα, Κρήτη, Δωδεκάνησα και τις παράπλευρες μικρασιατικές ακτές


?ίδρυση της Δωρικής Εξάπολης (Ιαλυσός, Κάμιρος, Λίνδος, Κως, Κνίδος, Αλικαρνασσός) με κέντρο το ιερό του Απόλλωνα στο Τριόπιο ακρωτήριο της Κνίδου


Όλα τα ελληνικά φύλα εγκαταστάθηκαν μόνιμα στους νέους τόπους και επεκτάθηκαν στην ενδοχώρα

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Οικονομία

 

?     Κύρια πηγή ανάπτυξης?η γη

 

?     Κλειστή αγροτική οικονομία

 

?     ΟΙΚΟΣ: τα μέλη κάθε οικογένειας και άλλα μέλη που εξαρτώνται οικονομικά απ? αυτήν

 

?     Δεν υπάρχει εργασιακή εξειδίκευση και βιοτεχνική ανάπτυξη

 

?     Τα αγαθά παράγονται και καταναλώνονται στα πλαίσια του οίκου

 

?     Περιορισμένο ανταλλακτικό εμπόριο

 

?     Μέτρο αξιολόγησης αγαθών?τα βόδια, τα δέρματα ζώων, τα μέταλλα και οι δούλοι


Κοινωνία


Άριστοι?τα μέλη του οίκου που έχουν συγγένεια γίνονται κάτοχοοι γης και αποκτούν οικονομική ισχύ (ευγενείς)

Πλήθος?όσοι ζουν στο πλαίσιο του οίκου αλλά δεν έχουν συγγενικούς δεσμούς με τους ευγενείς

Δημιουργοί?εξειδικευμένοι τεχνίτες που προσφέρουν εργασία στους οίκους μιας ευρύτερης περιοχής και είναι οικονομικά εξαρτημένοι από αυτούς

Δούλοι? «περιουσιακό» στοιχείο του οίκου, αποκτήθηκαν ως λάφυρα πολέμου ή από την πειρατεία


 

Πολιτική οργάνωση

 

?     Οργάνωση κοινωνιών με φυλετικά κριτήρια (φύλο, φατρία, γένος)

 

?     Οι φυλετικοί αρχηγοί εξελίσσονται σε κληρονομικούς βασιλείς


Βασιλιάς?αρχηγός του στρατού και κυβερνήτης με θρησκευτική και δικαστική εξουσία

Βουλή των γερόντων?το συμβούλιο των ευγενών που αποτελείται από τους αρχηγούς των ισχυρών γενών που απολαμβάνουν την εύνοια του βασιλιά

Εκκλησία του δήμου?το πλήθος των πολεμιστών που συνεδριάζουν μετά από αίτημα του βασιλιά, όταν πρόκειται να ληφθεί μια σημαντική απόφαση

 

?     Διαμόρφωση θεσμών και πολιτική συγκρότηση κοινωνιών στους ομηρικούς χρόνους

 

?     α? στάδιο πολιτικής οργάνωση

 

O ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Γραφή

 

?     η γραμμική Β? λησμονιέται

 

?     3 αιώνες χωρίς γραφή

 

?     Τέλη 9ου αρχές 8ου αιώνα π.Χ εμφανίζεται η αλφαβητική γραφή μετά την προσαρμογή των συμβόλων του φοινικικού αλφαβήτου και την προσθήκη των φωνηέντων


Θρησκεία

 

?     Δημιουργία ιερών με πανελλήνιο χαρακτήρα

 

?     Παγίωση θρησκευτικών αντιλήψεων που συγκροτούν το ολυμπιακό 12θεο.

 

Επική ποίηση

 

?     Προφορική διαμόρφωση

 

?     Το υπόβαθρο αποτέλεσαν τα τραγούδια με ηρωικό περιεχόμενο που διαμορφώθηκαν από τη μυκηναϊκή εποχή

 

?     Τα τραγουδούν οι ραψωδοί, προσθέτοντας, σε μια γνωστή στους περισσότερους θεματολογική βάση, καινούρια στοιχεία

 

?     Όμηρος: συνθέτει την «Ιλιάδα» στα μέσα του 8ου αιώνα π.Χ και την «Οδύσσεια» στα τέλη του 8ου ή αρχές του7ου αιώνα π.Χ

 

Τέχνη

 

?     γεωμετρική

 

?     ανάπτυξη κεραμικής και μικροτεχνίας

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΗΜΕΙΩΣΕΩΝ: Tανίδου Αγγελική ΠΕ02

 

Additional information